NU bär det av :)

Äntligen bär det av :) Idag är det den 31 Augusti och det är dagen före jag åker iväg till Norge.
Just nu sitter jag hemma och ska packa ihop de sista sakerna och jag känner mig väldigt stressad eftersom det var nära att alla mina planer förstördes. Jag har nämligen inte fixat något pass eftersom man kommer in i Norge utan de, men sen fick jag igår reda på att man måste ha ett pass när man ska skapa ett norsk personnummer eftersom det behövs när man ska kunna skatta rätt på sin lön. Panik är det rätta ordet som jag greps av igår eftersom jag redan har bokat en biljett till Norge. Ja, ska jag vara helt ärlig så blev jag både arg och ledsen på mig själv att jag inte kollat upp allting bättre. Jag har därför varit inställt på sen igår att jag skulle behöva stressa in idag och fixa ett pass, sen åka hem till Sverige igen för att hämta ut det en vecka senare och sen åka tillbaka tillbaka till Norge. Men i oturen så har jag nu haft tur att allting löser sig ändå :) Jag ringde till polisen och pratade med dem och de sa att jag måste själv hämta ut passet, det är bara när man är under 18 ens föräldrar får hämta det, men de kunde vara så schyssta att de skickar passet  till Oslos polisstation när det är klart. 
Så ja nu är jag väldigt glad igen och nu måste jag skynda mig att hoppa in i duschen för Maja ska hämtas efter klockan tolv och sen ska Dennis vår kompis, [ min sockertopp ;) ] köra oss till Linköping med packning och allt. Plus att vi ska hinna in och fixa passet åt mig:P Maja och jag kommer sen att sova i Linköping inatt eftersom tåget imorrn går 06.05! Nästa gång som jag bloggar är jag nog framme i Oslo, så ta det nu lugnt allihopa här hemma i Sverige medans jag är i Oslo och gör det osäkert :)  / Nina 



Kommentarer
Postat av: Cornelia

Lycka till och trevlig resa.

Blir lite avis, har alltid velat bo i Norge.

Men du får berätta allt.

//Cornelia

2009-08-31 @ 14:46:01
URL: http://www.mia-caramia.blogspot.com
Postat av: Jinn

Ska bli kul att följa dig på bloggen! Hoppas allt går bra för er. Kram Jinn

2009-08-31 @ 19:21:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0