Fri dag

Idag har man varit ledig ifrån jobb och alla förplikter som man kan tänka sig.
Jag började min dag med att sova ut till tolv, sen klev jag och Tina upp och åt en god och ordentlig grötfrukost.
Våra planer var sen att fixa iordnings oss och gå ut på stan, vilket vi också gjorgde. Tina var ute efter att få köpa en vinterjacka som hon hade spanat in på Vera moda. Tyvärr fanns inte den men hon hittade en hel del annat att köpa sig, som tur mycket på rean så hon fick en hel del för pengarna.
Ska vi sen komma till mig så ja, jag skulle lämna tillbaka en svart kjol som jag var dum nog och köpte i fredas för att ha till julbordet. För som vanligt använde jag den inte, som jag alltid gör med just kjolar jag köper impulsivt. Hur som helst så var jag duktig och lämnade tillbaka den, men istället handla jag nya saker för de pengarna ( och lite till). Men jag handlade faktiskt ett svart linne ifrån H&M, jätte snyggt och det var en cool dödskalle på den. Sen köpte jag ett par zebra örhängen, ett par svarta leggins med dragkedja vid foten och en grå stor mössa. Nu har jag syndat jag vet, men jag lämnade tillbaka en kjol för 249 kr och köpte istället allt det jag räknade upp för 320 kr. Man kan tycka att jag har syndat, men jag är stolt att jag faktiskt lämnade tillbaka kjolen och jag handlade inte för så mycket mer, 70 kr mer om man ska vara exakt :)

Nu annars sitter jah här och har precis "spisat", ätit som det betyder på svenska. Min måltid blev idag kokt ris, stekt skinksnitzel och en vitlöksås till. Mycket gott och jag känner mig precis lagom mätt. Kan nog ärlig säga att vi i detta boende, (förutom lilla Josefine) men vi resterande äter väldigt lyxit för att vara en del av alla svenskar som är här och bor som vi gör för att tjäna ihop pengar. Man kan leva som vi gör om man är smart och handlar med mycket ifrån Sverige, sen tycker vi att det är viktigt att man får i sig ordentligt med mat, ja alla är vi olika.

Imorrn blir det till att jobba igen, har fått jobb för tis-fre än så länge, men jag hoppas även få jobba ett pass på lördag eftersom nästa helg ska jag vara hel ledig pga jag får besök ifrån Sverige :) Dennis ska äntligen komma hit och se hur jag bor, men han är nog mer intresserad av få träffa mig än att se hur jag lever. När han väl kommer hit så kommer det att vara exakt en månad sen vi sågs. Känns som en lång tid den här gången, men blir väl så nu när man väl har setts en gång. Sen kommer det bara att dröja två veckor till nästa gång vi ses eftersom jag boka igår biljett hem till Sverige, vilket blir mellan den 9-13 december. Ja vi har fått våra jobbscheman nu över jul/nyår om jag inte redan har nämnt de. Så det blir att för första gången i mitt liv, till att bryta trenden och fira en jul utan familjen Andersson. Ja den kommer att firas tillsammans med mina sambos här och det känns både roligt och spännande, men samtidigt konstigt eftersom jag vet att man helst vill fira den tillsammans med familjen. Men nu vet jag också om att min storesyster ska inte heller komma hem till jul eftersom de ska fira hemma hos sig iår och för första gången. Tidigare har de åk varanat år hem till oss i Kisa eller hem till hennes man Fredriks föräldrar. Men det är lärorikt att pröva på nya saker, det vet jag av erfarenheter sen tidigare.

Har de senaste dagarna fått höra om hur hemsk jag är som person, kan nog ärligt talat säga att jag aldrig fått höra så mycket hemska saker av en och samma individ som jag fått höra nu. Det lustiga är att orsaken till att jag fått höra det här och varför jag fått en person och tycka allt det här om mig är för att det ifrån en början hände en skitsak i att jag gjorde ett litet fel som vem som helst kan göra emot någon. Jag har till och med bett om ursäkt men ändå är det inte nog och man får bara höra ännu mer om vilken dålig människa man egentligen är. Jag har läst upp allt jag skickat som svar till det jag fått höra om mig och alla som har fått läsa det tycker exakt som jag. Det tycker jag bara bevisar att jag kan känna att jag inte gjort ett enda fel, jag gjorde helt enkelt rätt som bad om ursäkt och jag gjorde verkligen rätt i mina svar och nu mitt slutliga rätt i att säga att jag inte behöver någon sådan komplicerad och kränkande vänskap av någon. Punkt slut

Nu ska jag gå ut och ta ett kvällsbloss samt njuta av vädret, för vilket härligt väder vi har haft idag/ Nina


Kommentarer
Postat av: Nära vän till den du svikit!

Hmm så som jag förstått och också fått läsa hela situationen så tycker du att man ber om ursäktn genom att säga förlåt men att därefter direkt kräve en ursäkt.

Det ända du är i dina svar och texter är blind enligt mig, blind för att din perfekta bild av dig själv kanske förstörs av sanning, sanning du bett om.

Tur att hon har mig iaf!=)!

2009-11-16 @ 21:10:19
Postat av: Nina

Om du nu så gärna ville få din åsikt sagt så kunde du väl ha vara så mogen och stått för vem du är, varför ska du annars skriva? Jag bits inte

2009-11-16 @ 23:23:51
Postat av: Josefine

HAHA! Jag har med läst allt och jag måste bara säga... GO Nina!!!!!!!!

2009-11-17 @ 00:39:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0