Tillbaka till verkligheten

God kväll.

Får börja med att be om ursäkt för att jag inte har skrivit sen i fredags. När jag väl var hemma i Sverige så hade jag fullt upp med att hinna med och umgås med min familj och Dennis. Hann också träffa solstrålen Jeanette en snabbis, alltid lika trevligt :) Tyvärr så kände både jag, Maja och Josefine att vi gärna hade stannat till på Onsdag, för de degar vi väl var i Sverige gick så fort. Men nu är vi som sagt tillbaka i Oslo och det känns heller inte helt fel, menar såg min första lönespec idag och det gav ett stort leende på mina läppar. Jag jobbade 58 timmar och 30 minuter och det gav mig 6700 norska, ungefär 8500 svenska :) Så det känns toppen med att man fått sin första lilla lön, nu längtar man bara tills man får en stor och riktig lön som kommer att ges ut i november för alla timmar vi nu jobbar i Oktober. Ja att pengar nu börjar ramla in känns mycket bra, nu håller vi bara tummarna för att Mickan ska få ett jobb så fort som möjligt :)

I helgen som va, (för att komma tillbaka till Sverige igen) så vill jag bara tacka min familj för en underbar helg och speciellt mamma och pappa som tog emot mig med öppna armar. Ja de pysslade verkligen om mig och mamma var så söt och lagade massa god mat till mig. Pappa fick jag se sköter om min bil som om det vore hans egna lilla pärla :) Ja ni är så underbara* Sen vill jag tacka Dennis för att han bjöd mig på en så väldigt trevlig helg, allt ifrån god mat/dryck till  skön och avkopplad massage. Sen att han var  så söt och både hämta mig och lämnade mig till tåget. Ja det är alltid lika mysigt att få spendera tid tillsammans med dig...

Igår flyttade ju också Mickan in här, det känns verkligen toppen och jag hoppas hon kommer att trivas här med oss för jag är helt säker på att vi kommer att trivas med henne :)
På tal om igår så fick jag en lärdom av att aldrig mer packa för tunga saker i mina resväskor. Kan ge er en kort förklaring och säga att en vanlig promenadstid som brukar gå på 5-10 minuter tog igår 30 minuter för oss att ta oss hem. När vi väl var framme så hade jag fått blåsor i händerna och idag har jag en fruktandsvärd träningsvärk i skulderbladen. Men jag får tacka töserna, M-J-M som stod ut med att hjälpa mig med all min packning, för resterandes var inte alls lika tung att bära.

Nej nu sitter Maja och väntar på att jag ska bli klar så bäst att jag avrundar mig. Sen måste jag vara duktig och packa upp mina kläder, eftersom jag inte hann med allting igår. Hare så bra /Nina


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0