Jag både skrattar och blir äcklad på samma gång









Det ni ser här framför er är hur många toaletter kan se ut om ni reser till Thailand. Meningen är att du ska sitta på huk och göra dina behov. När du sedan är färdig sköljer du dig ren med vattnet och sedan "spolar" du genom att hälla vatten med en skopa som ligger i en tunna vid toaletten.

Nu undrar ni säkert varför jag har den här bilden och varför jag har tagit upp ämnet och det ska jag nu tala om för er. Det är så att vi i vår lägenhet pratar om allting mellan himmel och jord. Som nu idag så kom vi in på hur man bäst blir ren efter att man har gjort behov nummer två på toaletten, alltså bajsat. David berätta då att de gör så här i Thailand och att han anser att man blir renast genom att man bara sköljer stjärten med vatten och man använder sig inte av sin andra hand och "gnuggar" bort bajset, utan nej han sköljer endast bort bajsresterna. Vi däremot, (jag och Maja) anser att man måste bli mer ren om man gör som vi gör i Sverige, man alltså torkar sig endast med papper. Sen självklart blir man ännu renare om man skulle först torka sig med toalettpapper och sen duschar rumpan men vem är så seriös varje gång man går på toa? Inte jag iallafall och jag blir allt ren av toapapper ;) Varför jag anser att vårt sätt är renare än Davids är för att han påstår att han inte använder den andra handen och gnuggar bort bajset när han samtidigt sprutar med vatten. Och då är min tanke att hur kan man få bort skit genom att hålla en duschslang upp och ner mot rumpan? Nej jag har rätt eller hur?

Nu för att komma till ett trevligare samtal så ska jag berätta något mycket roligare istället. Efter 28 dagar utan tvättmaskin så fick vi i förrgår hem en som vi beställde på internet :) Så ja nu har jag alla mina kläder tvättade och det är väldigt skönt, enda problemet är att det blev trångt i mina lådor:D

Annars så går det jätte bra på jobbet, idag hade jag min största utmaning genom att för första gången verkligen gå fel och jag kunde inte utan Majas hjälp över telefon ha hittat rätt. Den andra orsaken var för att jag aldrig haft så mycket tunga saker att göra som jag fick utföra idag :) Känns skönt att verkligen vara igång och att man vet om att man tjänat ihop pengar till nästa hyra och lite till :) Jag har också betalt alla min skulder till mamma och pappa så nu gäller det bara att börja spara ihop till resan !

Så nu ska jag försöka få igång andra avenyn ha en fortsatt trevlig kväll :)

Ps. Wille kom tillbaka idag och han var så gullig och gav mig en svensk present, "cancerpinnar" som jag kallar dem :) Tack sötis*



Kommentarer
Postat av: Carolin

Usch, man kan väl prata om trevligare saker. Men jag kan intyga att toaletter ute i buschen, dvs om man åker på utflykt eller sover på ett superbilligt "hotell" har just sådana toaletter. Men jag såg alltid till att ha toapapper med mig! Så kan man använda både toapapper och vatten!! Kram

2009-10-01 @ 21:05:46
Postat av: Carolin

Usch man kan väl prata om trevligare saker. Men jag kan intyga att toaletterna ser ut just så ute i buschen, om man åker på utflykt eller sover på ett jättebilligt "hotell". Jag såg dock alltid till att ha med mig toapapper varmed jag kunde använda både toapapper och vatten!!!! Kram

2009-10-01 @ 21:07:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0