Felfri kan ingen vara

Felfria människor finns det inte det vore omänskligt, alla begår vi misstag för ingen av oss människor är perfekta.
Alla har vi brister som folk kan störa sig på, men samtidigt har man sidor som samma människor älskar dig för.
Jag är som alla andra, en mänsklig människa som begår både misstag och har brister.
Jag vet att man kan bli galen på mig för att jag ska vara en sådan planerare och ordningsam människa, vem orkar höra på tjat jämt? Jag vet att jag kan prata alldeles för mycket och lyssna alldeles för lite på det jag borde. Jag vet om att jag ibland kan påpeka onödiga komentarer för att visa vad jag tycker är fel eller likaså rätt. Jag vet om att jag säkert kan ha fler brister, beroende på vem man frågar. En brist kan både älskas och hatas.
Som jag sa så är jag en helt vanlig person och jag har brister som personer i min närhet kan störa sig på, men trots de så vet jag lika väl att jag har fler bra sidor än brister vilket gör till att jag har en familj och vänner som älskar mig för precis den jag är.  Man kan aldrig bli perfekt, man kan heller aldrig spola tillbaka tiden för felsteg man gjort. Nej, men man kan ta lärdom utav saker och sluta blunda för sig själv och våga se sina egna fel och brister för annars blir man ensam i slutendan, eller så får man leva runt människor som bara har en trevlig men falsk fasad emot en. (Nina)


Kommentarer
Postat av: Frida

Bra skrivit min saknade vän.

De där orden stämmer in på varenda människa.

Och jag hatar att våra misstag och operfektioner har gjort så att vi idag inte längre kallar oss vänner.



Jag vill inte vara utan dig<3

Och jag är så ledsen över att jag inte då kunde se det som en skitsak som jag gör idag. Ångrar varje minut.

går inte en dag utan att jag tänker på dig.

Kramar



Älskar dig.

2010-02-22 @ 17:21:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0