God kväll

Februari månad är redan över, ja gud så fort tiden går.. Om mindre en en månad så fyller jag 21 år!
Jag har nu bott här i 6 månader och jag tänkte först skriva att det har känts som om jag bara har bott här i ett par månader men då skulle jag nog ljuga. Jag menar visst tiden går snabbt men tiden här i Oslo kan samtidigt kännas som en evighet och då ska jag bo här i 9 månader till. Den tanken kan faktiskt skrämma mig, även om jag har en rolig tid här och jag tror den bara kan bli bättre nu när vären och sommaren faller in. Men sen när jag vet att jag ska spendera en hel vinterperiod till här så känns det lite tungt. Det är inte att jag inte trivs att bo här tillsammans med Maja och Josefine, nej tvärt om vi har riktigt kul ihop. Det är bara det att man saknar sina nära och kära som man har hemma i Sverige, man saknar att ha fler att spendera tid tillsammans med. Visst vi är ett härligt gäng på jobbet men fler vänkretsar kan behövas så det inte blir för enformigt. Det ska bli skönt att få åka hem till Sverige nu, få komma hem och träffa alla och förhoppningsvis inte bli trött på de som bor där men på självaste Kisa som endast består av 5000 personer. Jag måste säga att jag trivs att bo i en storstad, det ska ni veta, det är som sagt bara synd att man inte känner fler som bor här. Sen blir det väl inte bättre i tanken när man fått veta att en av mina bästa vänner ska nu flytta till min del i Svergie, Mickis ska som sagt bli en Norrköpingbo (igen). Det hade jag velat få uppleva på nämre håll, för jag saknar verkligen vår tid tillsammans. Vi har alltid så roligt ihop och jag trivs så himla bra med dig. Jag hoppas du bor kvar när jag kommer tillbaka, även om det är om ett bra tag till dess. Jag menar sin tid i livet vill man spendera med dem som man älskar som mest, och då gäller det att inte missa de tillfällerna som man får eller hur? Nu är det bara synd att när jag valde att följa med en av de människor som jag bryr mig om mest så missar man samtidigt en annan. Skulle man få bestämma så skulle man vilja ha alla sina närmsta vänner nära. Micaela ström, försvinn inte ifrån Norrköping för jag kommer att komma, bättre sent än aldrig eller hur? Jag har tur som iallfall fick chansen att följa med Maja, som också är en av mina närmsta vänner  och som jag älskar så otroligt mycket. Jag hoppas du vet det gumman, även om jag ibland kan tjata för mycket om att man ska ha "ordning och reda" :) Sen så har den här trippen gett mig otroligt många nya vänskaper, och det ska man också vara otroligt tacksam över. En person som jag känner att jag bara kommer allt nämre och nämre är lilla söta Josefine Kärrman. Ja, Maja och Josefine, utan er så skulle inte Oslo blivit av, tack för att ni ville resa hit med mig för tro mig, även att jag nu har skrivit att jag saknar alla därhemma så ångrar jag inte en sekund av att vi gav oss iväg hit. Vi har ett mål, vi ska vara här och ha kul och samla ihop pengar så vi sedan kan resa ut i världen och markera platser att vi har varit där, även om vissa blir en andra gång för er som blir det en första tillsammans med mig :) ja jag längtar verkligen tills den dagen vi kommer iväg, men under tiden ska jag försöka att göra det bästa av Norge tiden som är kvar. Och nu är det inte långt kvar tills jag och Maja sticker iväg en månad till thailand :)

Nej nu ska jag avrunda och bädda rent i sängen, jag har nämligen haft tvättdag och har en obäddad säng att ta i tur med. I morgon ska jag vara duktig och städa lägenheten efter att jag har varit på jobbet, det är mer att städa nu när man bor större men det är de värt! Ha en fortsatt god afton. / Nina


Kommentarer
Postat av: Jinn

Förstår att du längtar hem ibland, men jag tycker det är bra och tufft att du ger dig ut på lite äventyr!! Jag och Cornelia gillar Oslo och har pratat om att vi vill komma och hälsa på dig någon gång under tiden du bor där! :-) Vi får väl prata mer om när det kan passa nu när vi ses :-) Det kanske får bli i sommar eller höst.

kram kram från storasyster i Kalmar

2010-03-01 @ 10:40:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0