Ändrade planer och nya beslut

God förmiddag

Idag är jag hemma ifrån jobbet och vilar upp mig, har blivit förskyld samt att jag har väldigt ont i halsen.
Jag valde att stanna hemma idag och vila upp mig eftersom jag verkligen inte vill bli mer dålig till julafton eller juldagen. Är tyvärr inte ledig på någon av dessa två dagar så blir tvungen till att jobba och tjäna pengar, även om man får 100% sjukerstättning för idag och säkert för de dagarna också, så är jag osäker på om man verkligen skulle få extra obn för att det är julafon och röd dag! Nej vågar inte ta chansen, blir jag inte värre så ska jag gå till jobbet resterande dagar framöver, är iallfall ledig i helgen.

Idag ska vi göra iordning all julmat och julgodiset oss Johan, Tinas storebror. Sen senare ska jag och Maja julstäda så vi har det rent och fint på julafton, Tina och Josse ska på bio så de får ta städningen nästa gång ;) !?!
Wille
har är som sagt inte här just nu men förhoppningsvis så dyker han upp på julafton, hur som helst så håller vi iallafall tummarna för de.

Som man kanske har märkt så har inte jag inte skrivit på min blogg den senaste tiden, andledningen till varför ska jag berätta för er nu.
Överskriften la ni kanske märke till "Ändrade plander och nya beslut" det är vad som precis togs igår, det är också orsaken till varför jag valt att inte skriva några inlägg, eftersom jag först ville veta hur allting skulle sluta.
Jag skrev i ett inlägg förra veckan om att Josefine hade bränt sig på armen när hon hade ramlade in i en stor lykta som stod utan för en krog i Sverige. Vi alla tyckte synd om henne då men tänkte väl inte så mycket mer på vad det kunde ge för följder men det har vi nu idag uppmärksammat. Läkarna här i Oslo har gett besked om att Josefine har fått 3 gradens brännskador på sin arm, de är inte jätte stora ytor men väldigt djupa sår. De har också gett oss ett slutligt besked om att hon måste opereras, hon ska få utföra för andra gången i sitt liv en hudtransplantation. Det innebär att de kommer ta hud ifrån hennes lår och sätta på de ställerna som behöver få nytt skinn. Vad det ger henne för konsekvenser är väl ganska uppenbart, det kommer ta en tid att läka och bli fint, men det som vi också har kommit fram till är att vi alla tre har nu drabbas av det här. Ja och vad är det som jag pratar om jo, ingen människa borde åka utomlands och utsätta sina nya ärr för stark 30-40 graders sol/värme och för att inte tala om bakterierna som älskar att frodas i dessa miljöer... Nej vi fick välja att inte betala in vår resa, som vi skulle ha gjort igår kväll, resan blir vi tvugna att skjuta upp för Josefines skull men också för vår skull eftersom vi vill inte åka utan Josefine! Nej nu har vi ändrade planer och fattat nya beslut som ni ska få höra om nu ...

Vi har valt att vi ska fortfarande som enligt planerna flytta ut den 30 Januari ifrån den här lägenheten som vi ifrån början har bestämt. Skillnaden nu är bara att jag, Maja och josefine flyttar inte hem till Sverige utan nej vi flyttar in i en ny, möblerad och större lägenhet redan den 1 februari. Vi ska alltså bo kvar här i Oslo och fortsätta att tjäna pengar. Jag reser hem till Sverige 2-3 veckor för att hälsa på alla, eftersom laset med alla flyttsaker måste i vilket fall hem till Sverige. Sedan reser jag tillbaka och hinner förmodlingen jobba ett tag, sen har vi bestämt att jag och Maja reser 1 månad till Thailand, som tröst. Samtidigt reser sig Josefine på en skidresa och träffar vänner som jobbar i Åre. 1 April kommer vi tillbaka och vi ska jobba i Oslo fram till den 31 December, då vi flyttar hem till Sverige. Dock kommer vi vara hemma i Sverige ett par veckor i sommar för att gå på Festivaler. Den 1 Januari är tanken att vi åker på vår lång resa, och den här gången ska den bli av och vi kommer ha ännu mera pengar att använda oss utav. Troligtvis kommer vi hem i Juni någon gång och då blir det till att bostätta sig i Sverige, och som i mitt fall, troligen börja plugga!?
Men det tar jag då och nu fokuserar vi på en sak i taget, det första är nu att få Josefine frisk!

Ja nu var allting sagt och nu ska jag ta tag i att fixa mig lite iordning om jag nu orkar de kram/ Nina


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0