Hemma och hälsar på

God dag på er alla.

Igår kom jag äntligen fram till "Stora" Kisa, till min kära mor och far. Kom ju redan till Sverige i Onsdags kväll, men då gick jag av i Linköping och träffade min kära vän Emmy :).  Jag följde med henne hem och sov över där tills igår. Jag fick träffa hennes Sambo Sebastian, som alltid är lika trevlig. Sen fick jag träffa deras jätte söta katt, Estrella! Säger bara vilken gobit, en sötare katt får man nog leta efter länge för att finna. Tyvärr så var den lite blyg, men jag hann iallafall hålla i den en kort stund! :) Det blev till att somna sent den kvällen eftersom vi hade väldigt mycket att prata om, som det brukar bli när man inte har setts på en evighet! Det var jätte mysigt och jag känner verkligen att jag har saknat henne, nu får vi bara se till att ses igen när jag kommer hem och mellan landar i i Sverige cirka 20 dagar före vår långa resa.
Vi somnade som sagt sent på onsdags kvällen, men trots de så var vi duktiga och gick upp halv nio på morgonen för att duscha noch äka frukost. Sen begav vi oss in till stan och där hann Emmy göra ett ärende, sen resterande tid var det mina som gällde:D  Jag hade en hel del att hinna med, vi började med att låsa upp min telefon som hade stängt av som vanligt i Nore:P Sen var det bara att handla julklappar för fulla muggar! Senare sa jag hej då till Emmy och gick för att möta Maja :) Inte ens ett dygn hann det gå före vi sågs igen, hon är min lilla sockertopp som jag inte kan vara utan ;)! När jag väl mött upp Maja så begav vi oss till Centrumkliniken för att vaccinera oss! Jag var vääldigt nerövs, men kan säga att jag blundade hela tiden tills hon var klar, och hör och hämpa jag svimma inte :D Nej hon var så duktig och ska jag vara ärlig så kändes det knappt så jag vart glatt överaskad, nu hoppas jag bara det går lika bra igen om fem veckor då jag ska ta den igen.
När vi väl var klara så begav vi oss till Åhlens för att möta upp Fia, Majas syster. Vi hade bestämt att vi skulle gå och äta lunch tillsammans, och hör och häpna vi åt äntligen PIZZA! Som ni kanske förstår så har vi inte råd med sådant i Norge. Det smakade nästan lika gått som på tolvan i kisa:D
När vi väl hade ätit klart så begav vi oss till Kilroy för att prata med dem om vår resa. Det blev ingen resa bokad men vi fick lite frågetecken utredda och imorgon ska Josefine gå dit och boka allting! Så ja nu är det inte långt kvar, känns verkligen overkligt att jag äntligen ska få ge mig ut i världen. Längtar*
Jag sa sen hej då till Fia och Maja för att sedan bege mig mot station där jag tog en buss ut till Ikanohhuset för att fortsätta med mitt julklappshandlande! Jag sprang runt som en yr höna och drog kortet ett antal gånger, sen runt sju tiden så mötte jag upp mamma och pappa. Jag blev bemött av två stora kärleksfulla varma famnar :) Ja det kändes så skönt att äntligen få träffa dem! Vi gick oc handlade det sista och sen begav vi oss till Maxi för efter de bege oss hem till Kisa. Runt tio tiden så kom jag innanför dörren och precis då får jag ett sms av Dennis som ville komma förbi och säga hej! Han kom en stund senare och vi gick en promenad tillsammans med Lowis, (hans hund). Det kändes skönt att få en värmade kram till, även att det bara var 1 1/2 vecka sen vi sågs sist.
Det fick bli en kort promenad för jag var tvungen att bege mig hem och packa upp. Hade tänkt att komma i säng skapligt, men det blev inte förens klockan tre på natten som jag la mig. Andledningen till de var att jag satt och slog in paket till min familj och mina rumisar i Norge :) Är nästan färdig, bara Willes sista julklapp som ska handlas!

Idag hade jag tänkt att sovas ut lite men tyvärr sprack den planen eftersom jag blir väckt av att pappa spelar hög musik kockan 08:00 på morgonen. I vanliga fall så hade jag blivit arg som ett bi och sprungit ner spritt språngades naken och skrikit SÄNK ! Men nu kände jag bara pappa lilla, han är allt för go som väcker mig :P! Jag ringde istället ifrån min mobil och sa snälla pappa och la på. Han fattade vinkeln och sänkte, men tyvärr så kunde jag inte somna om så jag gick upp och ringde Nathalie. Vi bestämde nämnligen att vi skulle ses idag och det har vi nu gjort, det blev en fika på byn och det var så himla kul att äntligen får ses! Alltid lika trevligt att få prata av sic och höra om vad som jänt i varandras liv. Tyvärr så hinner vi inte ses mer förens jag väl flyttar hem ifrån Norge. Men det blev ett kort men trevlig träff och nu resterande tid så har jag varit och handlat julmat med pappa.

Nu ska jag bege mig, Maja kom precis hit och ja mindre en ett dygn igen sen vi sågs:D Men det känns så naturligt att vi är, eftersom vi ses annars nästan 24/7. Senare ikväll så kommer in''min syster och systerson, längtar! / Hade


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0