Fredagsmys

Nu är helgen här och det blir en lugn fredagskväll!
Idag har vi tagit det väldigt lugnt och vi sov ut ordentligt. På dan så kom vår första gäst till lägenheten, en tös som heter Sofia. Det är Majas och Josefines förra arbetskamrat som de jobbade med förra året på hemtjänsten här i Oslo. Hon verkar vara en jätte go och söt tjej och hon var snäll och tog våra CV som hon ska ge till sin chef så vi förhoppningsvis kommer att få jobba på hemtjänsten där Maja och Josefine arbetade på förra året :) Det verkar vara mycket möjligt att vi kommer att få jobb där eftersom de verkligen är behov av folk. Jag ser iallafall fram emot att få pröva på att jobba på ett ny arbetsplats med liknande uppgifter som mitt jobb hemma i Sverige, bara att det nu blir inriktning på äldreomsorgen.

Imorrn har vi planerat in att gå ut och festa på kvällen, dock så blir det ingen utgång eftersom det har vi inte råd med. Men vi är bjudna på en förfest av Emma, en tjej som är ifrån Sverige och som faktiskt också kommer ifrån våra hemtrakter, Kinda :D Det ska bli kul och jag hoppas på en lyckad kväll när jag för första gången ska festa i Oslo!

Idag handla jag jucie för mina sista pengar och det är jucie som jag ska ha till frukosten fram till den 27 september då den nya lönen kommer, så nu har jag 0kr kvar på kortet. Det låter nog hårt, vilket det också är men jag har som tur mat fram till den 27 men jag kan inte göra så mkt nöjen som kostar något :/

Har tagit lite bilder ifrån vårt fredagsmys så ni kan ju kolla in, ni kan även se fler bilder och läsa vad maja och josefine säger på deras gemensamma blogg om ni går in på; http://josseochmajapaaventyr.blogspot.com/

På en av mina bilder ser ni som vanligt att min mat har innehållit pasta, tis-fre har jag äit de men jag har faktiskit varierat med vad jag har till de, som hemma gjorda Köttbullar, Korstroganoff, kycklingfiler eller köttfärsås :)
Man längtar nu faktiskt väldigt mycket efter sin kartong med basvaror som står hemma i Sverige i flyttlaset som jag nämnt tidigare inte kommer att komma förens den 12 september. Vi har diskuterat och kommit fram till att vi längtar mer efter maten än möblerna:D

Ni får nu ha en så trevlig kväll så ska jag surfa vidare lite på intenret och sen se en film med tjejerna om jag orkar. Puss och Kram




Luftmadrasserna ligger på rad i vardagsrummet

Cola och Chips :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0