Två dagar på jobbet, imorrn börjar jag på riktigt ...

Sorry att jag aldrig blogga igår om hur de gick på jobbet. Det är så att internet cpar sig och vi lyckas inte alltid koppla upp oss på grannarna. Men nu lyckas jag så ska försöka fatta mig kort!

Igår och idag har jag gått jämte på jobbet och det har gått jätte bra med allting förutom en sak..det är svårt att hitta rätt till alla olika lägenheter. Det är så att vi har hand om cirka 300-400 brukare på två olika avdelningar, egentligen fyra mindre områden men vi tillhör en avdelning som är uppdelat på gult och blått. Jag gick igår jämte på blått och fick gå jämte Helene, en kvinna i 50årsåldern. Hon var jätte trevlig, dock så råka jag ut för att få dricka te med mjölk som hade gått ut och jag vågade inte säga till så jag satt, lyssna och hämna, jag satt och drack nästan upp allt te med den äckliga mjölken i och höll masken. Ja, jag vågade helt enkelt inte säga till så jag drack och kände bara hur mitt illamående växte. Men idag slapp jag te och gick jämte med en kvinna som heter Anette, på det gula området .Vi lunchade istället på ett trevligare ställe:P Så efter att ha gått jämte i två dagar så ska jag imorgon börja på riktigt och köra själv. Det är spännande men samtidigit så är jag väldigt orolig för hur det ska gå för mig att hitta rätt! Nej jag känner lite panik men förhoppningsvis så ska jag för en gång skull ha lite minne och hitta dit jag ska. Nej det är bara att hålla tummarna och hoppas att allting löser sig. Känns iallafall bra med att man har kommit igång och jag har fått jobb nu till och med nästa fredag.

Nej nu är det bäst jag avrundar om jag ska lyckas blogga det här inlägget! Hare så bra / Nina

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0