en kylig dag

God afton

Jag hoppas att alla har det bra nu i vinterkylan, här i Norge har vi det väldigt kallt, tror att vi har haft 18 minus grader här idag. Burr..

Igår skrev vi kontrakt på vår nya lägenhet, ja hör och häpna vi tackade ja till den på 90kvm. Så nu har vi den ifrån den 1 januari men vi flyttar inte in förens i slutet av januari eftersom vi har kvar den vi bor i nu till den siste. Det känns väldigt bra vi är jätte glada för att allting gick så enkelt. Det ingick inte någon kylskåp eller spis i lägenheten, men idag har vi faktiskt köpt "komfyr och kölskap" som det heter här i Norge för endast 1100 norska kr! :) Billigt och bra, nu hoppav vi bara att det fungerar som det ska. De som säljer dem till oss är så himla gulliga, de ska vara snälla och köra hem sakerna till vår lägenhet. Ja människor här i norge är verkligen trevliga människor.

Imorgon är det nyår, och jag är fri! Som det ser ut så blir det inget festande pga. vi jobbar tidigt på nyårsdagen. Men alkohol är väl inte det viktigaste på nyår? nej det som är viktigast är väl ändå att man är tillsammans med människor som man tycker om?! Ikväll har vi Ivan på besök, vår arbetskamrat. Han ska tillbringa natten här och det tycker vi är väldigt trevligt :) Nu ska jag avrunda mig och säga god natt, vi håller på att se på en film. Ni får ha det så bra. Tänker på er mamma och pappa, vill ha bamsekramar av er och resterande i familjen.
Puss och Kram / Nina





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0