God morgon, idag är det första December

Hallå där.

Nu har det visst gått en hel vecka sen sist jag blogga. Orsaken till varför kan jag inte riktigt sätta fingret på mer än att jag haft fullt upp torsdag-måndags morse då jag haft besök av Dennis. Ja som jag nämnt tidigare så kom Dennis med bussen i torsdags kväll, halv åtta möttes vi på bussstationen. Jag välkomnade honom med en lång och varm kram och det kändes verkligen skönt att få se honom igen. Vi kom ganska skapligt i säng den natten, men däremot så somnade vi inte förens tre tiden, så på morgonen när jag skulle upp så var det ganska segt :) men det var också väldigt mysigt, eftersom Dennis var gullig och låg och kramades med mig inna jag tog mig i kragen och gick upp. Jag var på jobbet mellan 8-15, Dennis fick alltså roa sig själv den förmiddagen, som tur var Josefine ledig på förmiddan så han hade både sällskap av henne och vår nya rumis Lisa. När jag väl kom hem så lagade han middag till oss, det blev stekt kyckling som han hade marinerat in i en jätte god marinad. Till det så hade vi kokt ris,  hans goda sås och sen en sallad. Det smakade jätte gott och Maja var där och provsmakade på allting som vanligt:P Hon är som vår lilla hund i det här kollektivet, hon sitter jämt med sina stora hundögon och tigger tills hon får smaka, sötis! Resterande av den dagen så blev det till att vi fixade oss iordning och festade, det blev en trevlig och rolig kväll, och den slutade inte förens halv åtta på lördagsmorognen då de sista somnade :D Jag var alltså vaken över ett dygn, så trött var man och vi sov till halv ett dagen därpå, slår vad om att vi hade kunnat sova längre men jag tvinga oss att va vakna så vi kunde få något gjort dén dagen. Vi låg och drog oss till halv tre, sen gick vi upp och åt frukost. På tal om att nämna fredagsfestandet igen så kan jag säga att de synerna och komentarerna som sas den kvällen, ja så roligt har jag inte haft åt saker jag sett och hört på lääänge* Lyckad kväll helt enkelt!

Lördagen bestod sen av en lugn och stillsam lördag. Dennis lagade även middag till oss idag också, det blev oxfile med råstekpotatis till, sen hade han gjort en jätte god sås och till det så hade vi en sallad. Jag försökte dricka ett glas rött till maten, men jag var verkligen inte sugen så det blev bara kallt is vatten :D Rödvinet fick stå eftersom jag kände att jag fick nog av alkoholen dagen innan. Vi avslutade kvällen med att mysa inne på mitt rum, vi hade tända ljus och Dennis gav mig massage* Otroligt skönt och mysigt, vi somnade dock sent igen. På söndagen så blev det till att sova ut som vanligt, sen gick vi upp och åt frukost och bestämde oss för att vi skulle gå ut och se Operan, sen skulle vi tillbaka och laga tacos för att sedan bege sig ut och se på bio. Allt blev enligt planerna och det slutade med att vi såg 2012 på bion, en jätte bra film och jag rekomenderar att ni ska se den om ni klarar av att se hur någon har skapat en film och att det faktiskt, kan hända i framtiden. Ja jag ger dig högsta betyg och jag skulle verkligen kunna se den igen. Efter filmen så gick vi hem och bara myste, vi somnade inte så sent, runt tolvtiden kanske och innan vi somna så gav jag Dennis massage, det kallas ge och ta eller hur ;)? Men jag fick faktiskt igen av Dennis, hehe vilket var lika skönt som vanligt! Dock så vaknade jag ju dagen därpå och hade väldigt ont i armen/nacken så vet inte om någon nerv klämdes eller om det mer sitter psykiskt hos mig? Aja jag var hemm ifrån jobbet igår men nu sitter jag här och har precis ätit frukost. Ska nu gå in och väcka Josefine och Lisa eftersom det är första December idag, vi ska öppna våra chokladkaländrar :) Men nu har ni fått en uppdatering, jag hör av mig snart igen. / Nina


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0