Hemlängtan

God kväll.

Just nu sitter jag i vår lägenhet och är väldigt behov av att få gå på toaletten, tyvärr så har vi inte haft något toalettpapper på hela dagen så jag får hålla mig tills imorgon.
Idag har jag jobbat dag, och det gick bara bra, imorrn blir det till att jobba kväll och det känns så där eftersom jag ska ha en äldre dam på uppläring. Känns lite konstigt att jag ska lära en person som är betydligt äldre än mig om hur man arbetar på vårt jobb, när hon har mer erfarenhet än mig inom yrket. Ja man får hoppas på det bästa, hon ser trevlig ut och är vi på det området som jag helst vill jobba kväll på så blir det rätt soft med att vara två personer. Nog pratat om jobbet, för att istället komma till min överskrift...

Ni förstår att de senaste dagarna, eller rättare sagt veckan så har jag haft en väldigt hemlängtan...
Vill bara få komma hem och träffa familjen och vännerna, få komma hem och spendera tid tillsammans med personer som jag saknar orehört mycket.
Ja, jag längtar verkligen tills på fredag då får får ut vårt schema över hur vi jobbar i jul/nyår. Jag hoppas verkligen att jag får bra tider, och att jag får jobba samma tider som Maja eller Josefine. Jag menar det vore inte så kul att jobba själv kväll på julafton när man vet att alla andra sitter hemma och myser i lägenheten. Nej jag håller tummarna helt enkelt.

På tal om att byta ämne, mina tankar är just nu förvirrade om vad man egentligen vill sattsa på att verkligen utbilda sig till. Vad ska jag verkligen lägga min själv till och i vilket område ska jag i slutaendan jobba med när jag är 25-30? Det känns som man inom de närmsta två åren måste bestämma sig, man ska göra ett val som kommer påverka ens framtid, och jag kommer vara mellan 20-22 när jag gör det här valet. Nej jag känner mig verkligen klyven och jag vet inte riktigt hur jag ska kunna bestämma mig.. Det är svårt helt enkelt, får helt enkelt bara hoppas på att jag slutligen gör rätt val, att det jag väljer att sattsa på verkligen är rätt för mig.

Nu ska jag snart krypa i sängs, hoppas alla ni som vet att ni betyder något för mig har det bra, tänker på er 
God Natt / Nina


Kommentarer
Postat av: Dennis

de där du snackade om o ha dom två grundutbildningarna som du vill jobba inom är ju ingen dum ide. bara för att du är 30+betyder ju itne att du kan börja plugga igen:Pom du hoppar på en grej o kör på de men sen ångrar dig kan du ju endå skola om dig lr va man ska säga? lr är ja ute o cycklar nu?

2009-11-15 @ 18:35:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0