En Mcflurrys som alltid

God kväll.

Idag efter att jag hade slutat på jobbet så begav jag mig hem tillsammans med lilla "Josefine" som de uttalar hennes namn är i norge, de hoppar nämligen inte över hennes e på slutet. Det låter annorlunda men samtidigt så känns det mer som att namnet Josefine blir vackare när man uttalar Josefine och inte bara Josefin som vi säger. Ja namn och ord som används här i norge kan man både skratta åt och bli irreterad på eftersom jag inte förstår i hur de tänker ibland. Det känns nämligen som de tänker lite bak och fram, ex när de ska säga hur gamla dem är så säger dem "69" år om de är 96, och ja som ni gör så gör det mig helt virrig och jag måste alltid tänka efter en extra gång för att veta att det blir rätt när jag ska förstå hur gammal en ädlre man/kvinna är. Men nog talat om detta...

Sen jag kom hit till Oslo så har jag blivit väldigt svag för just choklad! Ja massa, massa chocklad i stora mängder och speciellt när det blandas ner i en mcflurrys diam glass! Enda nackdelen är att det kostar 24/26 kronor för en enda favorit glass, "Mcflurry diam med chokladsås". Det blir hela 30svenska kronor, jag menar i Sverige får man nästan två hela för samma pris, men kan säga att jag har ätit ett antal hör i Norge och den är så god så jag struntar i vad jag får betala, kosta vad de vill för jag klarar mig helt enkelt inte utan dem :)




För att nämna hur det gått på jobbet idag så gick det bara bra, hade en ganska lugn dag. Fickk för första gången raka en brukare, har aldrig tidigare rakat någon med hyvel förut, men det gick jätte bra och fabrorn var jätte trevlig och tacksam. Träffade också en väldigt pratglad dam som läste några rader ur en dikt so hennes son skrivit. Kan säga att det var en dikt som verkligen var djup. Den handalde om stoltetheten vi verkligen borde ge soldaterna som kämpar för sitt land och som sätter sitt liv på spel för att vi ska klara oss. Kommer inte ihåg nu exakt men vet att jag kände att det verkligen stämmer in för vissa människor som lever i länder där krig herjar fritt. Men nu ska jag inte bli för allvarlig i detta samtal utan nej nu ska jag avrunda och bege mig till Tina för vi ska idag ge massage på varandras vader och ben. Kan säga att det ska bli så skönt för jag har otroligt mycket träningsvärk efter helgens arbetspass. Ha en fortsatt trevlig kväll. / Nina


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0