Jag hemsöker någons drömmar

God afton

Har precis varit duktig och betalt novembers hyra + fört över pengar till mamma som jag fick låna av henne när jag var hemma i Sverige. Känns skönt att bli av med skulder och räkningar så man sen i slutendan kan se vad man har kvar att leva på. Jag trodde faktiskt inte att jag skulle kunna spara undan något på september lönen men har nu kommit fram till att jag nog trots allt kan lägga undan en liten slant.

Min dag idag har bestått av en sovmorgon som varade till 10.30, sen var det dags att gå upp och ta en dusch! Efter den sköna duschen så blev det frukost som bestod av två smörgåsar. När jag väl var klar så fixade jag mig iordninging för att bege mig till banken och be om en ny kod till mitt bankkort, eftersom jag har råkat slänga den! Lite typsikt men ibland är man bara för klumpig. Men hur som, efter att bankärenderna var klara så visade jag Micaela en av de mataffärerna som vi brukar gå och handla på, Rema tusen. Sen efter det så var det bara att snabbt som ögat bege sig hemåt eftersom jag skulle börja jobba klockan tre och var tvungen att få i mig något att äta. Havrerynsgröt och ett kokt ägg fick bli lunchen/middagen vad man nu ska säga att den va. Mitt kvällspass gick bara bra, det var jag och Jesper som jobbade så det var skönt. Slutade en timme tidigare och det är heller aldrig fel, eller det är skönt att få komma hem men det tar självklart emot med att man tjänar mindre. Men man får vara nöjd för det man får tycker jag, kommer i vilket fall ha jobbat hundra procent den här måndaden så det känns bra. 

Nej nu ska jag kanske skriva något om vad min överskrift relaterar till. Jag får ofta hör av Dennis att han drömmer om mig, men tyvärr drömmar han inte om sånt han egentligen vill. Nej han verkar drömma om att jag inte är speciellt snäll mot honom och så, jag beter mig oftast illa och ignorrerar honom. Lite synd om att han ska drömma om sånt, medans när jag väl har drömt om honom så har det handlat om positiva händelser. Ja att tyda ens drömmar kan ibland vara svårt, men jag tror att man oftast drömmer om sånt som man tänker mycket på.
Helt enkelt, man kan ofta drömma om sånt som man går och grubblar på och det kommer igen i ens drömmar när man väl ligger och kopplar av. Ja nog tal om detta, nu ska jag runda av och gå och lägga mig. Lilla Micaela sitter här jämte mig och det ser ut som att hon har somnat, hennes ögon är iallfall slutna. Sötisen, jag är så glad att hon är här, hon sprider glädje i vårt lilla hem. På tal om Mickis så gick hon och Maja och sökte lite jobb, eller rättare sagt, de lämnade in CV:n till olika arbetsplatser. Det var en lyckad dag för henne eftersom hon nu redan på lördag ska provjobba på en fin krog i garderoben :) Synd bara att hon missar Halloween firandet!

Nej ni får sova så gott där hemma, nu ska jag borsta mina tänder! / Nina


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0