Min ledig fredag består av att tvätta...

Idag är jag ledig, har jobbat måndag-torsdag och fick nu idag vara ledig eftersom jag sen ska jobba resterande dagar fram tills jag åker hem till Sverige (lördag-torsdag). Kommer nog att var väldigt trött på torsdagskvällen när jag kommer hem till mamma och pappa, eftersom jag kommer ha jobbat 10 dagar av 11 dar. Men vad gör man inte för att få så mycket pengar som möjligt :) Plus att vi är ju hemma i Sverige ifrån torsdagskvällen till måndag förmiddag, det menas att jag missar dagarna fre-mån med att inte kunna jobba!

Idag sov jag ut till halv elva, dock så blev jag väckt klockan åtta på morgnonen av att Majas mobil låg kvar i hennes säng och alarmet gick igång. Blev lite smått irrterad men till slut fick jag av skiten genom att stänga av hennes mobil helt och hållet! Nej hon ska få sig lite smisk när hon väl kommer hem ifrån jobbet ;)

På min lediga dag så har jag valt att tvätta kläder! Tiden går fort och det var väl nästan två veckor sen jag tvättade lite, inte för att jag har så mycket skitig tvätt, men handukar/lakan och sånt behövs alltid tvättas. Sen är vi snart sex personer som bor här igen och när alla har lite tvätt var så blir det ganska mycket tillsammas.
Jag tänkte också vara duktig och muta med Josefine på att hon kan få en glass av mig om hon följer med till stationen och hämtar ut min internetdosa som ligger och väntar på mig. Har skapat ett norskt bankkonto och bankkort eftersom det kommer behövas när man ska få i sina löner. Sen vet jag att Josefine är en så snäll tjej så hon skulle följa med mig utan att få en glass, men ibland tycker jag man ska krydda till sin tillvaro lite exktra ;)

Det är som sagt fredag idag och helgen är nu framag för en. Jag kommer dock inte att fest, eftersom jag imorrn jobbar 12:00-22:00 och sen på söndag 08:00-17:00. Långa pass, jag vet men det är faktiskt övertid eftersom det behövdes extra hjälp. Jag är glad för alla extra slantar jag kan få, även om det betyder långa arbetspass.

Nej nu tror jag att den första tvättomgången är klar,t det låter som det iallfall så ni få ha en fortsatt trevlig fredags eftermiddag/kväll så skriver jag lite mer i helgen. / Nina


Kommentarer
Postat av: Josse

SUPA, SUPA, SUPA är det som gäller varje fredag!!

2009-10-16 @ 23:39:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0