Nu var det fredag och helg igen...

Gud så fort tiden går, den bara rusar iväg känns det som. Idag har jag jobbat till klockan tre som vanligt, i slutet av dagen hade vi "fredaskos" på kontoret. Det är något som vi har varje fredag och vill man vara med på det så köper man en "lott", en lapp som man skriver sitt namn på. Allas namn lägger man sen i en skål och så drar man två lappar, de namnen som står på vinner var sin vinflaska. Idag var första gången som jag testade och var med, men så klart vann inte jag utan det gjorde Maja och en annan arbetsakamrat. Samtidigt som man sitter och väntar på dragningen så fikar man, det kan vara allt ifrån chips till våfflor som det vet var idag.
Ja "fredaskos" är nog något som jag tror att fler arbetsplatser skulle behöva, det inte nog inte så ofta en stor arbetsgrupp kan sitta och ha trevligt ihop utan att inte några tycker illa om varandra.





Ikväll blir det till att dricka lite vin hemma i lägenheten tillsammans med kära Josefine, mycket trevligt !
Senare på kvällen så har vi tänkt gå ut och ta en öl eller två, undra om vi stöter på lika roliga människor som jag alltid har gjort när jag har gått ut för att bara ta en öl och chilla.

Nu är det bara 13 dagar kvar tills jag åker hem till Sverige :) Ska bli kul att få komma hem och träffa familjen, tyvärr så kunde inte mina systrar komma hem till mor och far men det får bli en annan gång.
Ha en trevlig fredagskväll /Nina


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0