Så var man hemma i Sverige :)

Hallå hallå!

Nu sitter jag äntligen hemma i Kisa hos mamma och pappa.
Tågresan gick bara bra igår, de gick som de skulle och vi klev av tåget 21.50 i Linköping.
Väl på stationen stod Dennis och väntade på mig, jag vart varmt välkomnad med en kram. När jag väl skulle skiljas ifrån Maja och Josefine så kändes det lite lustigt, vi hade ju faktiskt umgåtts tätt innpå varandra i hela 53 dar. Men nu skulle vi ju hem till våra familjer så det var inget annat än att säga hej då för ett par dar för vi ses ju faktiskt igen redan på Måndag då vi ska tillbaka till vårt liv och hem i Oslo :)  
Dennis var ju som sagt snäll och körde mig hem, i bilen så väntade en stor godis påse som jag åt av så glatt, ja lösgodis hade man inte ätit sen innan vi lämnade Sverige efetrsom det kostar oftast 12.90 i Norge :P Lite skillnad mot här i Sverige var av det kostar 4.90 när jag var på Ica och handlade förut.
Ni förstår idag har jag varit duktigt och gjort ett antal ärenden innför när jag ska åka tillbaka igen. Det är mamma som har varit snäll och följt med mig. Vi började med att gå till strumboden här i Kisa, där köpte jag lite strumpbyxor och leggins. Sen gick vi vidare till sko affären, kanske svårt att tro men finns faktiskt mycket snygga skor här i kisa och jag hittade ett par som jag fastande för och jag har redan använt dem :) Det var ett par snygga men samtidigt praktiska stövlar som jag är helt säker på kommer komma till stor andvändning. Min lilla mamma var en ängel och sponsrade mig skorna och legginsen/strumbyxorna, även om jag kände att hon verkligen inte behövde göra det. Efter allt handlande så gick vi och käkade lunch på 12:an, en av våra pizzorior. Vi köpte en en kebabtalrik och en kebabpizza och så delade vi på allting, kan säga att jag trodde verkligen att jag hade saknat pizza men när jag väl åt så kände jag att nej men det här var ju inget speciellt, eller? När vi väl hade ätit upp så begav vi oss till Ica och där handlade jag massa mat som jag ska ta med mig när jag reser tillbaka. Så mycket som jag handlade så kan jag säga att jag behöver inte handla något speciellt mer mat före jag åker hem till Sverige för gått :) Var också på systemet och köpte mig en liter vin och 5 öl och 5 cider, känner att något i alkohol väg måste man ju ha med sig eftersom det är så himla dyrt i Norge. Nu är det bara lite tobak som jag måste köpa men det är det ingen bråttska med. Här är ju trots allt affärerna öppet även på söndagar :)

Nej nu måste jag avrunda mig eftersom Dennis sitter och väntar på mig. Jag hade lovat att vi skulle ses runt två tiden och nu är snart klockan fyra, ja gud vad tiden rinner iväg! Men ni får ha en fortsatt trevlig fredag och helg så skriver jag snart ett par rader igen. Puss och Kram / Nina


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0