Det regnar i oslo

Dagarna bara går och nu är det kväll i Oslo igen. Utanför vårt fönster faller regnet och det knastrar så härligt när det når fönsterblecket . Jag, Maja och Josefine har precis sett klart på en film, en kärleksfilm får jag nog påstå och den sluta som de flesta kärleksfilmern, lyckligt! Man kan tyvärr tycka att det är synd att inte alla får vara med om ett lyckligt slut när det gäller kärleken, men förhoppningsvis så gör det de för dem flesta! Jag själv har prövat på kärlekslivet men jag har inte än blivit tillsammans med den rätta som i en film, men det är inte så konstigt eftersom man är bara 20år gammal och jag har än ett lååångt liv kvar att leva :)

Nu efter att ha varit ett par dar i Oslo så kan jag säga er att det är inte som att sitta i lilla Kisa om kvälllarna. Nej här är det jämt livat utanför sitt fönster och jag strom trivs. Man känner sig inte ensam när man bor så här, vilket är bra för mig som är en person som inte tycker om att vara ensam. Nej jag är nog mer en stadsbo än en lantis! Men det förstod man redan efter att man hade bodde tre år i Norrköping, och ännu mer fick man det bevisat när jag flyttade hem till Kisa igen efter studenten. I 14 månader tillbringade jag min tid i Kisa igen, och jag lovar mig själv att aldrig mer bo där så länge! Nej, nu är det Osla som gäller och det ska bli enligt planerna till jul/nyår, sen är det hem en snabbis till Kisa och sen bär det av att resa utomlands. När ens resa sen tar slut och man kommer hem blir det bara att bo över vår/sommaren i kisa för att jobba, sen ska jag flytta för att börja plugga och ta tag i den delen av livet! Men ja det är ett tag till dess, så nu ska jag njuta av varje dag som går och bara leva i nuet :)

Idag har vi varit och kopierat CV som vi ska ge ut till Hemtjänsten imorrn, det är arbetsplatsen som Maja och Josefine hade förra året och vi hoppas alla tre att vi kan få jobb där nu. Det vore skönt att få jobba på samma plats och lönen är tillräcklgt bra för att vi ska tjäna in dem pengar vi har tänkt. Annars idag så har vi "Tagit oss råd" att köpa en mc hamburgare och en glass för att få unna oss något :)

Imorrn är det fredag och jag undrar vad vi ska hitta på för kul då? Det återstår att se, vi vet iallafall om att det blir utgång och fest på lördagen ! Hur vi ska ha råd återstår att se men förhoppningvis så har vi våra knep ;)

Hoppas ni får en mysig kväll hemma i Sverige för nu ska jag ha en mysig kväll med mina tjejer! / Nina


Kommentarer
Postat av: Jinn

Va kul det är att följa dig i Oslo, håller tummarna att ni alla får jobb snart! kram Jinn

2009-09-04 @ 21:00:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0