Första dagen i Oslo

Hallå Hallå ! Nu är jag äntligen på plats i Oslo :)
Det har varit en väldigt lång och stressig dag men allting har efter mycket om och men gått bra. Dagen började med att vi gick upp 05:30 och packade ihop alla sakerna i Majas lägenhet i stan, sen kom Josefines mamma och plocka upp oss med bilen och körde oss till Linköping resecentrum. Vi kom med tåget vi skulle och alla tågbyten gick enligt planerna och resan tog mindre än 6 timmar :) Vi klev av tåget i Oslo 11.50 och jag fick ett stort leende på mina läppar och kände att här kommer jag att trivas bra. Vi började med att ta all vår packning ocg begav oss in mot Oslos centrum, kämpades med all packning och vi hade ett stressigt tidschema att följa. Klockan 13.00 trodde vi att vi skulle träffa killen som ägde lägenheten vi skulle bo i, men så blev det inte. David, vår kompis som också ska bo med oss var redan i Oslo och provjobbade på sitt nya jobb idag och behövde hjälp med att flytta sin bil till en ny parkeringsplats. Samtidigt hade vi fått reda på att vi var tvugna att hinna till banken för att betala in depo avgiften som killen som äger lägenheten måste få in innan han kan ge oss vår nyckel till lägenheten. Så mellan kl: 12:00-18:00 så hann vi byta plats på bilen tre gånger för att inte få bot, hann gå mellan lägenheten och Davids jobb ett antal gånger, yra runt i Osla och leta efter rätt bank , äta och etc.. Ja det blev en lång och stressig dag och vi kände många gånger att allting bara gick emot oss. Men nu efter allt slit så sitter jag just nu i vår lägenhtet i Oslo och surar gratis på grannens internet :) Vi har gjort oss lite hemma nu, dock utan möbler för de kommer inte hit förens den 12 september då Tina och Wille, resterande personer vi ska bo med kommer med hela vårt flyttlass. Så ja nu idag så har vi bara kläder, lite köksutrustning, var sin luftmadrass och data/tv att använda oss av, men det har faktiskt sin charm :) Tänkte visa lite bilder ifrån dagens gång senare i inlägget så ta en titt.

Sen till er där hemma, jag hoppas ni har det bra i Sverige och att ni saknar oss ;)
Mamma och Pappa, ni är underbara som hjälper mig med att kunna genomföra denna resa, även om ni har mycket men att tilllägga :)

Imorrn ska vi ut och fixa lite norksa telefonnumer och söka jobb, plus att jag ska nig gå runt och lära mig att hitta lite för just nu har jag ingen koll :D Ni får ha det så bra så hör jag av mig så fort jag får tid. Puss och Kram


Här ser ni en liten del av all vår packning som vi ska klara oss på i tolv dagar före det stora lasset kommer    Här ser vi morgonpigga Josse på tåget 06.15 på väg till OsloOch till och med Maja höll sig vaken Ja och även jag var ju sjävklart vaken :)Ja hela tiden så orkade vi inte hålla oss vakna så vi somna allt alla tre, som ni ser här så sover JosseNU är vi framme i Oslo, Maja och Josse ser väldigt glada ut

fler kommer kolla in nästa inlägg





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0