Min lediga dag

Som ni ser så har jag inte skrivit på ett par dagar men tro mig, det är inte för att jag inte vill eller inte har lust. Nej det är som jag nämnt tidigare, ibland försvinner grannens internet och det finns det inget oskyddat nätverk som vi kan koppla upp oss på. Men nu idag har vi lyckats och det hurrar vi för :) Efter alla dessa dagar utan eget internet så har vi kommit fram till att vi nog ska teckna något om det finnt nått som inte är alldeles för dyrt eller bindande. Vi har också kollat ut en tvättmaskin som David ska ringa och beställa imorrn, ska bli så skönt att få tvätta lite kläder. Det har gått 27 dagar nu så man känner att det börjar bli stora tvätthögar för oss alla!
 
I fredas åkte Tina hem till Sverige för att träff sin pojkvän och säkert också sin familj. Senare på kvällen så sa också Wille att han skulle hem så han åkte tidigt igår. Så nu är det bara det gamla järngänget kvar och det är faktiskt väldigt lungt för en gång skull :P 

Idag är min lediga dag ifrån att inte ha jobbat på hemtjäsnten. Ja ni förstår jag har varit duktig och jobbat mån-lör och i fredas när de övriga festa så hoppade jag för en gång skull över festen och la mig skapligt. Tyvärr så kunde man inte somna förens runt två på natten då alla äntligen drog sig ut på stan :P
Efter alla dessa dagar på jobbet så kan jag säga att jag trivs men det kan va lite jobbigt ibland när jag inte förstår dem eller tvärt om. Men de flesta är väldigt duktiga på att förstå mig men det är varierar än hel del.
Jag har också nu fått varit med om att se hur stor skillnad det kan se ut i olika individers hem, plus hur olika de bemöter mig. Jag menar än del har det väldigt fint och bemöter än med öppna armar, medans hos vissa vill man knappt gå in till och de kan vara otrevliga och slänga ut än.  Men jag tycker att arbetet är givande och jag vill ju arbeta med ett jobb som jag känner ger något för en individ som behöver stöd/hjälp i sitt vardagliga liv.

Igår passade jag faktiskt på att ta mig några öl hemma i lägenheten. Det var jag och Maja som hade planerat sen innan att vi skulle gå ut och ta en öl eller två. Kvällen blev lugn, vi började med att spela lite spel hemma med David, Josefine och Alexander (Josefines herr besök). Sen när klockan blev 01:00 så begav sig Maja och jag ut för att hitta något trevligt ställe att chilla på. Man kan väl säga att det var precis vad vi gjorde också, dock så var det väl kanske lite fel åldersgrupp eftersom de flesta var över 30 där inne och vi blev utsatta av att en 40årig man som kom fram och försökte lägga in stöt. Ska jag vara ärlig så tycker jag det är väldigt pinsamt när män i den åldern tror att de har en chans oss som är så pass unga. Nej det blev lite fniss och viskningar ifrån mitt och Majas håll men till slut så fatta han väl vinkeln och försvann !

Idag är det söndag och som jag sa tidigare, det är min enda lediga dag den här veckan. Så idag har jag faktiskt inte gjort ett skit mer än att bara finnas till och umgås med Maja + David.

Nej nu har jag nog pratat om det mesta så nu får det vara dags för att avrunda inlägget. 
Jag har mina funderingar på när jag första gången kanske ska komma hem till Sverige för att träffa familjen/vänner. Jag känner att det vore väldigt kul om min syster Carolin också va hemma då men jag vet inte när dem har tänkt att hälsa på nästa gång? Hon kanske förhoppningvis läser här på min blogg och skriver ett meddelande ;) Min andra syster Jinn bor ju betydligt närmre oss nu så jag hoppas det leder till att vi kommer ses oftare! Vore trevligt om hon och hennes flickvän/sambo Cornelia också var där så hela stora familjen kunde ses för det vet man ju inte när det blir nästa gång med att alla kan samtidigt. Jag menar jag kommer inte åka hem så ofta och sen är tanken att vi ska ut och resa en längre tid. Man kan alltid hoppas att de läser och blir nyfikna om när jag kanske har tänkt att åka hem till Svergie :) Det blev ett ganska lång avrundning men nu ska jag kila "Hade" som de säger här i norge / Nina


Kommentarer
Postat av: Cornelia

Hej Nina, va fint det har blivit här på bloggen!!!

Ja eftersom det är du som är längst bort från Kisa så får du styra tillfället för besöket. Det är väl klart att vi tittar förbi om du är hemma. Såvida vi inte har nån tråkig tenta att beta av just den dagen, men det hoppas vi inte.

Kram på dig

2009-09-28 @ 11:48:56
URL: http://www.mia-caramia.blogspot.com
Postat av: Jinn

Hej lillasyster,



Eventuellt kommer vi alla vara i Kisa v 42 så då kanske en tur hemmåt hade passat bra :-)

Kul att höra att det går bra för dig med jobb och annat!

Kram kram Jinn

2009-09-28 @ 11:53:24
Postat av: Carolin

Kära lilla syster ;-)

Som sagt så kan vi inte boka om till vecka 43 då vi hyrt en simbassäng den helgen tillsammans med Samuels kompisar. Så vecka 43 är egentligen den enda helgen vi inte kan. Vi har därför bestämt vecka 42 med Jinn och Cornelia.



Bloggen har som sagt blivit jättefin och det känns tryggt att kunna läsa att du mår bra och att det går bra för dig.



Låter lite farligt ditt jobb föresten. Jag tror inte att jag hade vågat mig hem till folk sådär.



Kram, kram

2009-09-28 @ 21:21:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0