Tredje dagen dagen i Oslo

Hallå Hallå! Igår hann jag tyvärr aldrig blogga eftersom David hade med sin dator till jobbet och då återstod bara en dator kvar i lägenheten och att dela en dator på tre tjejer är inte så mkt att komma med:P Men jag kan lite kort säga att igår sökte vi inga jobb men vi hann med andra viktiga saker som att jag och David åkte till Ikea och handla lite saker till lägenheten medans Maja och Josse åkte till skatteverket +banken. Vi kopierade även upp oss lite nycklar eftersom vi bara hade fått en av hyresvärden! Snålt av honom anser jag, kan också påpeka att det inte är det enda han har varit slarvig med.. det kan inte ha skett någon speciellt bra flyttstädning för det var dam och smuts lite överallt i lägenheten när vi flyttade in :P Annars igår så handlade vi lite mer mat och så, jag äger nu endast cirka 200kr norska, och det ska jag klara mig på resten av månaden till den 27 september då min sista lön ifrån Sverige kommer :D Det känns lite så där men som tur har jag all mat jag behöver, och mer mat kommer med flyttlaset den 12/9 :) Det enda jag känner kommer bli lite svårt är att snåla med ciggaretterna :D har endast ett fullt paket och några lösa kvar som ska räcka till den 27 :D Men det blir väl mamma och pappa glada över om det tar slut snart och jag blir utan! Igårkväll så myste vi med te och lite norska chips som bestod av en smak som hette "Tomat vårlök", Josefine köpte dem för det lät så äckligt men kan säga er att de smakade väldigt gott och det räckte inte länge när jag,Maja och Josefine väl kom igång med ätandet. Stackars David var samtidigt på jobbet och slet, han slutade inte förens tre på natten! Men kul att han har jobb iallafall :) Köpte också ett norsk kontantkort igår så skriver ikväll sen vad det är för nummer. Nu ska vi sätta igång med att söka jobb och lite men bloggar nog ikväll om hur dagen varit. Hare så bra /Nina

Lite bilder ifrån igår

Här ser ni vad min frukost kommer bestå av framöver

Här ser vi ut över hamnen, vid akker brygge



Kommentarer
Postat av: Micaela

Va mysigt ni verkar ha det! Lägenheten ser fin ut också! Jag kommer följa er på bloggen här. Ha det bra gumman!! Pusss

2009-09-03 @ 12:36:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0