Sjuk igen

God förmiddag. 

Som vanligt har jag slarvat med att skriva men jag tänker inte bortförklara mig mer även om jag skulle kunna de :P Ber helt enkelt bara om ursäkt för att jag är en sådan slarvmaja*

Kom tillbaka ifrån gbg i söndags och igår började jag att jobba igen, men fick tyvärr avbryta mitt pass eftersom jag började att må så dåligt. Min syster och hennes son Samuel var sjuka när jag var och hälsade på och jag trodde jag slapp undan men bakterierna bröt ut igår. Jag vaknade igår av att jag hade väldigt ont i magen men begav mig till jobbet ändå, man vill inte eller vågar inte vara sjuk för små saker! Vilket fall så begav jag mig iväg men senare under dagen så satte magen igång och jag fick göra ett antal toalettbesök och jag började att må allt mer illa. Jag tog beslut om att jag inte vill riskera att smita varken mina brukare eller arbetskamrater så jag ringde till kontoret och sa som det va och jag fick avrbyta mitt jobb och åka hem. Väl hemma så fortsatte toalettbesöken men det räckte inte med att det skulle ut ifrån ena hållet utan nej jag började också att spy. Så kände bara Grattis Nina du har fått den så kallade Maginfluensan, eftersom årstiden nu är då det sätter igång att sprida sig. Så igår dag/kväll och natt så har jag besökt toaletten så många gånger så jag har tappar räkningen. Det jobbiga är när man måste springa upp mitt i natten och man sover så himla dåligt. Nu idag lyckades jag sova ut lite men jag vaknade runt tio tiden och blev tvungen att springa in på toaletten! Så än är det inte över, förhoppningsvis blir det bättre till kvällen. Jag måste ta mig till en läkare och få läkarintyg, i Norge är det väldigt viktigt att man lämnar in det men jag vet inte om jag kommer klara av att ta mig dit? Förhoppningsvis kan man gå dit några dar senare och säga varför man inte har kunnat komma tidigare! Jag försökte igårkväll och imorse att få i mig lite yougurt men allt bara vänder och kommer upp lika fort igen. Jag fick i mig ett ägg igår och resterande kom upp eller ut (hur man nu ska förklara de äkcliga delarna) Jag känner mig som tur inte så hunrig men det är väl för att man spyr så mycket och det anstränger magsäcken, för usch så ont jag har i den! Däremot så är jag väldigt törstig, och vet inte hur jag ska bära mig åt för att få behålla lite väska i kroppen.

Nej nog pratat om det här, det är egentligen inte något trevligt ämne. Jag tänkte avsluta mitt inlägg med att skriva in några rader som jag läste på en hemsida och som jag tycker verkligen stämmer in bra.

"Att våga är att förlora fotfästet för en sekund. Att inte våga är att förlora sig själv" / Nina


Kommentarer
Postat av: Anonym

Krya på dig <3

2010-02-09 @ 16:44:26
Postat av: Nina

Tackar men du glömde skriva vem du va :)

2010-02-09 @ 17:07:44
URL: http://ninapaaventyr.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0